KdF 82 Kubelwagen (VW 82)
KdF 82 Kubelwagen
KdF 82 známý též jako VW 82 Kubelwagen je lehký vojenský automobil s motorem vzadu a poháněnou zadní nápravou, byl vyráběn na upraveném podvozku VW Brouka firmou Volkswagen v městě Wolksburgu v letech 1940-1945. tento vůz byl německým protějškem spojeneckého/americkému Jeepu Willyse...
Takticko-technická data:
Typ: lehký terénní osobní vůz s náhonem kol 4 x 2
Pohon: motor vzduchem chlazený čtyřválcový boxer se zdvihovým objemem 985 cm³ (1131 cm³ od března 1943) Výkon: Výkon - 24/25 hp
Brzdy: mechanické
Náhon: 4 x 2
Podvozek: kola nezávisle zavěšena, odpružení zkrutnými tyčemi
Karosérie: čtyřdvéřová, otevřená s plátěnou střechou, celokovová
Délka: 3,74 m
Šířka: 1,62cm
Výška s nasazenou střechou: 1,72 m
Rozvor: 240 cm
Rozchod kol: 1356/1360 cm
Světlá výška: cm
Pneumatiky: 5,25 - 16, pouštní provedení 690 x 200
Hmotnost: 725 kg
Dovolené zatížení: 500 kg
Maximální rychlost na silnici: 80 km/h
Výrobce: firma Volkswagen ( VW)
Výroba: 1940-1945
- ,,Kubel,, vznikal už od roku 1938 kdy byly vytrobeny 1 serie s otevřenou karoserií bez dveří
- novinkou v v době jeho zavedení byly redukční převody zadních kol díky kterým jezdil pomaleji ale získal lepší průchodnost terénem
- vyráběly se i verze 4x4 s karoserií ,,Brouka,,
- jeho obojživelnou verzí je KdF 166 Schwimmwagen
- některé z válečných verzí - štábní, polopásové, 2-místné pro přepravu sudů, osvětlovací, atd..
- poválečné verze - hasičská, dodávková, valníková
- a předevší mse tento ,,neměcký jeep,, i přes absenci pohonu všech kol skvělou průchodnost terénem takže byl nasazován od západní fronty přes africké pouště až v ruské zimě...
Náhledy fotografií ze složky VW 82 Kubelwagen (Kfd 82) a KdF 166 Swimmwagwn
Komentáře
Přehled komentářů
The best 2 wheel drive off road at WWII, better than Mercedes 170V a lot. any one have early 1938-1941 Kdf steering wheel?
I need one for my 1941 Kdf VW. my e mail kdfvw@yahoo.com
Thank you.
Ke značce.
(Hans, 15. 6. 2008 21:56)
Cože? Už v nadpisu je KdF 82 Kubelwagen (VW 82).
Jak říkám, zveřejňovat zveřejněné (obzvláště když je to na notoricky známé a k tomu ještě nedůvěryhodné stránce) a sepisovat sepsané nemá smysl. Odbornou literaturu myslím dobové příručky, knihy zaměřené na daný typ (proto také odborné) či alespon nějak zaměřené jako např. na auta té doby.
Re: Značka (2)
(Kolomaznik, 15. 6. 2008 11:05)
V první řadě se omlouvám, za ten binec u mé odpovědi. Cs.wikipedie + Zbraně druhé světové války(kniha) jsou naše hlavní zdroje a podle tématu nějaké ty weby o 2.svět. válce.
Jo a k značce v tom barevném nadpisu nikde není VW 82!
Značka
(Hans, 14. 6. 2008 22:52)Doporučuji užívat odbornou literaturu na dané téma dobovou atd. Sepisovat sepsané na základě údajů z internetu, které už někdo jiný sháněl kdoví kde, není zrovna šťastné řešení.
Re: Značka
(Kolomaznik, 14. 6. 2008 22:33)
Někde bývá uváděna VW mi jsme j ípro jistotu dal ido závorky , ale díky za tvůj komentář a jsme za nej rádi, protože to pomáhá odstranovat podobn échyby a zlepšit web.
K.
Značka
(Hans, 14. 6. 2008 22:24)Hoši, pro vůz KdF 82 nelze užít název VW. Jak už z překladu slova volkswagen vyplývá, jedná se o lidové vozidlo, tedy o brouka, který se pod tímto názvem ve Wolfsburgu vyráběl. Až po válce se automobilce začalo říkat Volkswagen.
WWIIvehicle
(Victor, 19. 10. 2012 8:27)