Jdi na obsah Jdi na menu
 


KdF 82 Kubelwagen (VW 82)

11. 3. 2008

KdF 82 Kubelwagen

ObrazekKdF 82 známý též jako VW 82 Kubelwagen je lehký vojenský automobil s motorem vzadu a poháněnou zadní nápravou, byl vyráběn na upraveném podvozku VW Brouka firmou Volkswagen v městě Wolksburgu v letech 1940-1945. tento vůz byl německým protějškem spojeneckého/americkému Jeepu Willyse...

Takticko-technická data: Obrazek

Typ: lehký terénní osobní vůz s náhonem kol 4 x 2

Pohon: motor vzduchem chlazený čtyřválcový boxer se zdvihovým objemem 985 cm³ (1131 cm³ od března 1943) Výkon: Výkon - 24/25 hp

Převodovka: 3 rychlosti vpřed, 1 vzad, redukční převodovka; jednokotoučová suchá spojka; bezuzávěrový diferenciál

Brzdy: mechanické

Náhon: 4 x 2

Podvozek: kola nezávisle zavěšena, odpružení zkrutnými tyčemi

Karosérie: čtyřdvéřová, otevřená s plátěnou střechou, celokovová

Délka: 3,74 m

Šířka: 1,62cm

Výška s nasazenou střechou: 1,72 m

Rozvor: 240 cm

Rozchod kol: 1356/1360 cm

Světlá výška: cm

Pneumatiky: 5,25 - 16, pouštní provedení 690 x 200

Hmotnost: 725 kg

Dovolené zatížení: 500 kg

Maximální rychlost na silnici: 80 km/h

Výrobce: firma Volkswagen ( VW)

Výroba: 1940-1945

- ,,Kubel,, vznikal už od roku 1938 kdy byly vytrobeny 1 serie s otevřenou karoserií bez dveří

- novinkou v v době jeho zavedení byly redukční převody zadních kol díky kterým jezdil pomaleji ale získal lepší průchodnost terénem

- vyráběly se i verze 4x4 s karoserií ,,Brouka,,

- jeho obojživelnou verzí je KdF 166 Schwimmwagen

- některé z válečných verzí - štábní, polopásové, 2-místné pro přepravu sudů, osvětlovací, atd..

- poválečné verze - hasičská, dodávková, valníková

- a předevší mse tento ,,neměcký jeep,, i přes absenci pohonu všech kol skvělou průchodnost terénem takže byl nasazován od západní fronty přes africké pouště až v ruské zimě...

 

Náhledy fotografií ze složky VW 82 Kubelwagen (Kfd 82) a KdF 166 Swimmwagwn

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

WWIIvehicle

(Victor, 19. 10. 2012 8:27)

The best 2 wheel drive off road at WWII, better than Mercedes 170V a lot. any one have early 1938-1941 Kdf steering wheel?
I need one for my 1941 Kdf VW. my e mail kdfvw@yahoo.com
Thank you.

Ke značce.

(Hans, 15. 6. 2008 21:56)

Cože? Už v nadpisu je KdF 82 Kubelwagen (VW 82).

Jak říkám, zveřejňovat zveřejněné (obzvláště když je to na notoricky známé a k tomu ještě nedůvěryhodné stránce) a sepisovat sepsané nemá smysl. Odbornou literaturu myslím dobové příručky, knihy zaměřené na daný typ (proto také odborné) či alespon nějak zaměřené jako např. na auta té doby.

Re: Značka (2)

(Kolomaznik, 15. 6. 2008 11:05)

V první řadě se omlouvám, za ten binec u mé odpovědi. Cs.wikipedie + Zbraně druhé světové války(kniha) jsou naše hlavní zdroje a podle tématu nějaké ty weby o 2.svět. válce.

Jo a k značce v tom barevném nadpisu nikde není VW 82!

Značka

(Hans, 14. 6. 2008 22:52)

Doporučuji užívat odbornou literaturu na dané téma dobovou atd. Sepisovat sepsané na základě údajů z internetu, které už někdo jiný sháněl kdoví kde, není zrovna šťastné řešení.

Re: Značka

(Kolomaznik, 14. 6. 2008 22:33)

Někde bývá uváděna VW mi jsme j ípro jistotu dal ido závorky , ale díky za tvůj komentář a jsme za nej rádi, protože to pomáhá odstranovat podobn échyby a zlepšit web.
K.

Značka

(Hans, 14. 6. 2008 22:24)

Hoši, pro vůz KdF 82 nelze užít název VW. Jak už z překladu slova volkswagen vyplývá, jedná se o lidové vozidlo, tedy o brouka, který se pod tímto názvem ve Wolfsburgu vyráběl. Až po válce se automobilce začalo říkat Volkswagen.

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA